Kabul edelim, eğer “kazayla tıklamak” diye bir realite olmasıydı, internet reklamcılığının bugünkü gibi algılanması için belki yıllarca bekleyecektik. Dokunmatik ekranlara sahip mobil cihazlarda ise sözkonusu durum çok daha kritik. Yanlışlıkla reklama tıklama mobilde web’e göre yüzde 22 daha sık gerçekleşiyor.
Mobil reklamların en büyük satıcılarından olan Google da bu soruna “parmak basmaya” (dikkat ironi var) karar verdi. Arama devi şimdilerde mobil reklamlara yanlışlıkla dokunmayı engelleyecek bir format üzerinde çalışıyor. Google’a göre uygulama içindeki reklam kazaları genelde yakında bir içeriğe basmaya ya da sayfayı aşağı çekmeye çalışırken gerçekleşiyor. Google, bu hallerde, “gerçekten reklama gitmek isteyip istemediğini” doğrulatacak bir soruyu ekrana çıkaracak.
Reklam lisanında konuşacak olursak; Google’ın yeni formatıyla banner’ların CTR’ları düşecek, post click conversion ise olumlu etkilenecek. Az önceki cümlenin Türkçesi de şöyle: Reklamlar daha az tıklanacak, ancak reklamveren için tık sonrası hedefleri yakalama oranı artacak.
Kaynak : Milliyet
Kaynak : Milliyet
Paylaş
Reklamlara yanlışlıkla basmak tarih mi oluyor
4/
5
Oleh
Hasan